Tęstinis kultūros švietimo projektas „Rusų kalba kaip užsienio kalba. Nauji dėstymo metodai“

Data

2019 07 01

Įvertinimas
KALININGRADAS -2019 021.JPG

Vykdydama 2008–2019 m. testinį projektą „Rusų kalba kaip užsienio kalba. Nauji dėstymo metodai“, Alytaus rusų kultūros draugija „Malachit“ birželio 15–16 d. organizavo išvyką į Kaliningradą. Tarp vykstančiųjų buvo mokytojai, kultūros darbuotojai, mokiniai ir miesto bendruomenės nariai. Taip pat pakvietėme į kelionę Kauno miesto vokiečių draugijos narius. Šios išvykos tikslai: rusų kalbos žinių pritaikymas kitoje erdvėje, laisvas dialogas su kitų tautybių atstovais, tolerancijos ir pagarbos kitoms tautybėms ugdymas.

Atvykus į Kaliningradą, šio projekto Kaliningrade vadove tapo Tatjana Kurdaj, gimnazijos direktoriaus pavaduotoja.

Šventojo Kryžiaus katedroje mus pasitiko ir mielai bendravo šios bažnyčios kunigas Sergijus bei stačiatikių gimnazijoje besimokantys jo vaikai Nikolajus ir Marija.

Apsigyvenome Kristaus Gelbėtojo katedroje, pačiame miesto centre.

Humanitarinių mokslų žinovai ir filosofija besidomintys žmonės, išgirdę Kaliningrado vardą, iš karto prisimena minties genijų Imanuelį Kantą. Jis palaidotas čia pat katedroje. Katedra tapo vizitine Kaliningrado (Karaliaučiaus) kortele.

Aplankėme Pasaulio vandenyno muziejų, jūrų akvariumo ir laivynų atkūrimo ekspozicijas.

Teko būti itin gražioje ir reikšmingoje miesto vietoje – Lietuvos ir Rusijos draugystės skvere su iškaltais miestų draugų pavadinimais. Miesto centre stovi prūsų ir lietuvių visuomenės veikėjo, lituanisto, teologo, tautosakininko, Karaliaučiaus universiteto profesoriaus Liudviko Rėzos paminklas.

Miestas garsėja skulptūrų parku, kuris įkurtas 1984 metais – tai parkas ir atvirasis Kaliningrado muziejus, Kaliningrado istorijos ir meno muziejaus filialas. Jo kolekciją sudaro apie trisdešimt skulptūrų, tarp jų kultūros veikėjų, kompozitorių, rašytojų ir poetų paminklai. Parkas taip pat garsėja savo augalais – įvairių rūšių medžiais ir krūmais – iš viso daugiau nei 1 030 kopijų, kilusių iš Europos, Šiaurės ir Pietų Amerikos, Japonijos, Mongolijos, Afganistano, Balkanų.

Vakare grožėjomės puikiais miesto vaizdais.

Antrąją viešnagės dieną aplankėme Svetlogorską, kuriame iki 2015 m. vykdavo tarptautiniai konkursai „Novaja volna“. Baltijos jūros vandenys nuplovė visą poilsio zonos pakrantę, todėl šiuo metu ji remontuojama ir atnaujinama.

Grįžę iš Svetlogorsko lankėmės Kaliningrado gintaro muziejuje, įsikūrusiame gynybiniame bokšte „Don“. Jis atidarytas 1979 m. Iki 2003 m. gegužės šis muziejus buvo Kaliningrado istorijos ir meno muziejaus filialas. Tai vienintelis muziejus Rusijoje, skirtas vienam mineralui. Jame susipažinome su gintaro atsiradimo stadijomis.

Šio projekto metu įgijome naujų žinių ir patikimų partnerių.

Pagrindinis projekto finansinis rėmėjas – Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

Nadiežda Krakovskaja,
Alytaus rusų kultūros draugijos „Malachit“ vadovė,